Pierwszy raz jest szalenie ważny.
Ponieważ tworzymy swoją opinię na dany temat w przeciągu kilku sekund od poznania kogoś lub czegoś,tak więc mój pierwszy post porusza temat nie byle jaki.
Rzecz jest poważna, bo chodzi o polskie wydanie pisma
Harper's Bazaar
Nr 1 już trafił do wyselekcjonowanej grupy czytelników, redaktorów i ludzi ze świata mody.
Jeśli chodzi o redakcje, to redaktorem naczelnym została Joanna Góra ( redaktor naczelna HOT moda&shopping)
Dyrektor artystyczną jest Karolina Żmijewska ( dyrektor
kreatywna pisma HOT Moda & Shopping )
Sekretarzem redakcji została Maria Fredro-Boniecka ( szefowa działu mody w Party)
Dosyć ważne jest stanowisko szefa reklamy, bo jak wiadomo pismo luksusowe bez reklamodawców kuleje, a Harper's Bazaar to 260 stron z czego 114 to własnie miejsce na reklamy. Stanowisko to przypadło Julicie Ziółkowskiej (dyrektor reklamy miesięczników „Cosmopolitan", "Hot" i „Joy") oraz Alicja Skrzypczak, dyrektor reklamy wydawnictwa Marquarda.
Do redakcji nalezą również:
Ilona Rechnio (dawniej m.in.
redaktor prowadząca Vivy! Moda )
Filip Niedenthal (redaktor naczelny Podróży), i Elżbieta
Szawarska ( była naczelna Gali)
Dział mody został oddany w ręce Karoliny Gruszeckiej oraz Magdaleny
Soszyńskiej ( wcześniej związane z HOT Moda &
Shopping).
Współpracownikami magazynu są m.in. Wiktor
Krajewski Jagoda Komenda, i Rafał Sławoń.
Ale może to zadziała?
Warto nadmienić, że od niedawna Carine Roitfeld ( słynna ex redaktor francuskiego Vogue'a , obecnie redaktor autorskiego pisma CR Fashion Book ) została mianowana globalną naczelną działu mody w HB.
Ale czy to powoduje, że możemy być spokojni o poziom polskiej edycji ?
Pismo dzieli się na działy : Historia, Lista, Trendy, Styl, News, Uroda, Moda, Magazyn, Podróże, Wnętrza i Raport z wybiegu.
W internecie można przeczytać fragment wstępu redaktor naczelnej;
" Z dumą i pokorą przedstawiam pierwszy numer polskiej edycji 'Harper's Bazaar", jednego z najbardziej znamienitych tytułów prasy kobiecej na świecie. W " Harper's Bazaar" chcemy wspierać i celebrować to, co najlepsze, najciekawsze i najbardziej inspirujące. Moda, czyli serce magazynu - ma być na najwyższym poziomie. Choć to zaskakujące, moda to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin. Jakby na przekór, światowemu kryzysowi, światowi i polscy projektanci bez strachu idą do przodu. Próbują nowych rozwiązań, kształtów i materiałów. Eksperymentują z różnymi formami ekspresji, rewolucjonizują pokazy mody i sesje fotograficzne. I my w „Harper's Bazaar” będziemy nie tylko informować, ale też aktywnie uczestniczyć w tym procesie, publikując prace najbardziej wpływowych projektantów, artystów i fotografów"
Tylko jak im pójdzie?? Portal wirtualnemedia.pl zapytał o to znanych redaktorów i ludzi branży:
Jeżeli polski „Harper's Bazaar” będzie zdecydowanie wyróżniał się zarówno pod względem wizualnym jak i języka, to ma szansę zdobyć grupę wyrafinowanych, wymagających czytelniczek. Niezbyt dużą, bo elitarną -Piotr Zachara ( były już redaktor InStyle)
Wiem, że tego numeru nie będzie w sprzedaży detalicznej i słusznie, gdyż ta okładka nie zachęca do zakupu magazynu-Monika Krokiewicz, wydawca pism luksusowych i poradnikowych w Wydawnictwie Bauer
Sporo wysiłku będzie wymagać zbudowanie marki, która dla potencjalnej czytelniczki jest zupełnie nieznana, a ta, która zna tytuł, raczej wybierze amerykański oryginał niż polską kopię - Anna Jurgaś, naczelna „Glamour”
Ja osobiście poczekam z wydawaniem opinii do lutego 2013 roku, kiedy to Harper's Bazaar będzie w regularnej sprzedaży.
M.K
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz